Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - dominacja League of Legends i Fortnite

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport z czerwcowymi wynikami dystrybucji cyfrowej na rynku gier.

W minionym miesiącu ten segment na całym świecie wygenerował 9,1 miliarda dolarów przychodu, co stanowi spory wzrost w porównaniu z 7,9 mld wypracowanymi w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Nie podano podziału na poszczególne platformy. Analitycy poinformowali jedynie, że gry pecetowe zaliczyły lekki spadek przychodów w porównaniu z czerwcem 2017 roku, podczas gdy konsolowe i mobilne wzrosły o 23%.

Tradycyjnie najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier czerwca. Analizując je, warto pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.

W czerwcu sprzedano 4,7 mln egzemplarzy PlayerUnknown’s Battlegrounds w serwisie Steam, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii tej gry. Tak nagły wzrost zainteresowania wynikał z obniżki ceny w trakcie letniej wyprzedaży na Steamie.

Analitycy zwrócili także uwagę na dobrą kondycję The Sims 4. Najnowszy dodatek, zatytułowany Cztery pory roku, w pierwszych ośmiu dniach od premiery sprzedał się w ponad 800 tys. egzemplarzy, co jest drugim najlepszym wynikiem spośród rozszerzeń do tej gry.

Na konsolach zwrócono uwagę na wyniki Call of Duty: WWII. Gra radzi sobie lepiej niż Call of Duty: Infinite Warfare w analogicznym okresie, ale gorzej niż Call of Duty: Black Ops III.

Ponadto dzięki raportowi dowiedzieliśmy się, że w ubiegłym miesiącu sprzedano 700 tysięcy cyfrowych egzemplarzy The Crew 2. Jest to całkiem dobry wynik, gdyż gra ukazała się 29 czerwca.

W czerwcu zanotowano wyraźny wzrost zainteresowania Pokemon GO. Duża w tym zasługa wprowadzenia wyczekiwanego od dnia premiery gry systemu wymiany stworków między trenerami.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2018-07-26 14:15:24